12 בספטמבר 2015

גרנולה ביתית

כבר הרבה זמן שאני מפנטזת על הכנת גרנולה ביתית, נטולת חומרים משמרים/משקרים (הטעות במקור) ושאר מזיקין. 
הרבה זמן המצרכים נמצאים בבית, מחוסלים אט אט ואז אני נזכרת וקונה שוב על מנת שיהיה לי להכין ...ושוב, הזמן עובר וחוזר חלילה. 
הבוקר החלטתי לא עוד....זהו, מוציאה את המצרכים ומכינה ....(טוב, בעצם,...הייתי זקוקה למקום בארון המזווה וחיפשתי מה אפשר להוציא .....). 

הבסיס למתכון הוא של ניקי ב. והבלוג המצויין שלה 

3 כוסות שיבולת שועל (לא זו מהירת ההכנה)
שקית גרעיני דלעת 
שקית גרעיני חמניה 
שקית שקדים פרוסים מולבנים
3/4 כוס פיסטוקים קלופים
כוס וחצי בננות מיובשות 
כוס צימוקים כהים
חצי כוס סילאן
רבע כוס שמן
2 כפות סוכר דמררה 
כפית גדושה קינמון

את כל הפיצוחים ושיבולת השועל (למעט הבננות והצימוקים) לשים בקערה ולערבב
בקערית נוספת לערבב את הסילאן+שמן+ קינמון+סוכר, לשפוך לקערת הפיצוחים ולערבב
את כל התערובת לשפוך לתבנית התנור על גבי נייר אפייה 

לאפות בתנור שחומם מראש ל- 160 מעלות כ- 40 דקות. לערבב מדי פעם. 


להוציא ולתת להתקרר תוך ערבוב ....
כשמתקרר להוסיף את הבננות והצימוקים . 









3 תגובות:

  1. נראה טעים.
    גם אני כבר מזמן חושבת לעשות את זה - בייחוד אחרי שהכנתי 'חטיפי אנרגיה' משיבולת שועל ויצא לדעתי מעולה...

    השבמחק
  2. תמיד תיכננתי וזה תמיד נראה לי מלא עבודה להכין גרנולה ביתית.
    מצד שני, אם לא מכינים גם לא זוללים... :)

    השבמחק