25 באפריל 2020

חלה טרייה לשבת

כל ימי הקורונה הללו הינם חגיגת אוכל אחת גדולה אבל אני .... אני עובדת חיונית ועם כל אהבתי לבישול (האמיתית) לא בדיוק השתתפתי בחגיגות. 
ואז הגיע הסופ"ש האחרון .... ופתאום נכנסתי למוד של בישול.
זה התחיל מהבן ששאל על הכנת חלה והכין בעצמו בביתו וכך מצאתי את עצמי בחשק אדיר לחלה ומי שמכיר אותי יודע שדחיית סיפוקים זה עניין בעייתי אצלי 😂

אז קבלו את הדוגמנית ומיד אחריה המתכון 



וזה הולך ככה 


500 גרם (3 וחצי כוסות) קמח
10
גרם (2 כפיות) שמרים יבשים 
 
2 כפות שמן
10
גרם (כפית וחצי) מלח 
1/4 כוס סוכר
1 כוס + 2 כפות מים

להכניס למיקסר את כל המצרכים פרט למלח , להתחיל לישה במהירות בינונית
להוסיף את המלח 
ללוש כ- 10 דקות.

להעביר את הבצק לקערה משומנת ולהתפיח כשעה - שעה וחצי עד הכפלת נפח.
טיפ ממני - אני מחממת תנור ל- 50 מעלות, מכבה אותה ואז מניחה את קערת ההתפחה בתוכו (לא ישירות על תחתית התנור). 

בתום זמן ההתפחה - להוציא את הבצק, לתפוח עליו קלות וליצור את החלה - אני נעזרתי הפעם בתבנית חלה גדולה. 
למי שאין - לחלק את הבצק לארבעה חלקים שווים, ליצור רצועות ומכל זוג לקלוע חלה. 
להניח להתפחה שנייה של כשעה 
למרוח מעל שמן לפזר (או לא) שומשום. 
לאפות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות כ- 40 דקות.

נראה אתכם מתאפקים ולא בוצעים ממנה .....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה