12 בספטמבר 2020

הגונדי של עינת

 



לא רבים יודעים אבל בימי ילדותי שהינו משפחתי ואני בשליחות בטהראן, תקופה ידידותית לישראל, תקופה הזכורה לי לטובה. ארץ יפה, נופים בה רב, מאכלים מגוונים שאת חלקם אהבנו ואת חלקם, איך לומר בלשון עדינה ...לא כל כך. 

אחד מהזכרונות שלי בתחום הקולינרי (טוב, קחו בחשבון שהייתי שם בגילאי 8-11.5) היה סוג של כדורים, מתובלים, שהעוזרת היתה מכינה לנו ....

מכינה וכשנגמר, היתה מכינה עוד ... בעייתי משהו, בעיקר כשלא כל כך התחברנו אליהם ... לא יכולה לומר שאלו אכן היו קציצות הגונדי אבל זהו הזיכרון. 

כשחברתי עינת העלתה את המתכון לגונדי, הכנתי ו...כן, ניחשתם נכון, לא התחברתי ואני אפילו לא זוכרת אם הכנתי אותם כלשונם או שיניתי. 

השבוע, החלטתי לתת להם צאנס נוסף והכנתי ממש כפי שעינת מכינה ....

וואו, הפעם עפתי עליהם ..לא יודעת מה השתנה אבל .....

וזה הולך ככה 

גונדי- עינת

 

הקציצות:

600 גרם בשר עוף טחון

4 בצלים בסלייסר

כוס ורבע קמח חומוס

כפית אבקת אפיה

מלח פלפל לבן,כורכום, טיפה הל (לא חובה)

ללוש היטב ולתת לתערובת לנוח עד שהמרק מוכן.

המרק:

2 בצלים חתוכים לרבעים

4 גזרים חתוכים גס

(ניתן להוסיף כל ירק שבא לכם)

כוס גרגרי חומוס מבושל או קפוא.

מלח, פלפל, כורכום,אבקת מרק עוף ללא מונוסודיום.

להביא לרתיחה בסיר גדול.

ליצור קציצות מהתערובת בידיים רטובות ולבשל עד לריכוך הירקות.

הגונדי יוצא רך ואוירירי.


ואם תרצו מתכונים מדהימים נוספים, שאינם מסובכים ובעיקר בריאים - הצטרפו לעינת 

אני איתה כבר לא מעט זמן והתוצאות מדברות בפני עצמן. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה