10 בנובמבר 2015

מאפי שמרים וגבינות

זה לא סוד .....אני אוהבת להתעסק עם שמרים .
נכון, פעם, לפני הרבה שנים, פחדתי, נרתעתי, התחמקתי ....עד שנשבר המחסום. מאז, אני ושמרים זה סיפור אהבה. לרגע אל תחשבו שאני אוהבת לאכול אותם....זה לא עושה לי טוב....וזה אולי המזל הגדול שלי 
אני אופה אותם, טועמת אולי כזית ובזה נגמר הסיפור .
וכל הזמן אני מחפשת מתכונים חדשים, רעיונות, מתוקים, מלוחים ובכלל.
ובכלל, חורף, גשם בחוץ, קריר אבל בני הבית לא נותנים לי להפעיל חימום ....מה, אני אשמה שקר לי? אז מצאתי פיתרון נפלא ואני מפעילה חימום ...את זה של תנור האפייה cheekycheekycheeky.
הפעם הכנתי מאפה גבינות פיקנטי שהפיץ ריח בכל פינות הבית. 
אז בואו נצא לדרך
הבצק:
5 כוסות קמח לבן 
מארז משולב של שמרית- שמרים טריים 100% ומשפר אפייה
4 כפות שמן זית 
1+3/4 כוס מים קרים
1 כף מלח.
המילוי:
400 גרם גבינה בולגרית מפוררת
400 גרם קשקבל מגורדת
2 בצלים קטנים קצוצים דק
מלח, פלפל (להזהר בהוספת המלח בגלל הגבינות).
לשים את חומרי הבצק כ- 10 דקות עד שמתקבל בצק גמיש. 
מכסים את הקערה ומתפיחים כחצי שעה. 
בקערה מערבבים את חומרי המילוי.
מחלקים את הבצק לשניים . מרדדים כל חלק למלבן.
על כל מלבן מורחים את המילוי ומגלגלים לרולדה. 
בסכין חד נפרוס כל רולדה לפרוסות ברוחב 3 ס"מ ונסדר בתבנית עגולה משומנת כשושנים....
הכמות מספיקה לשתי תבניות. 
אפשרות נוספת לעיצוב היא לחתוך את הרולדה לאורכה וליצור קראנץ.....
אופים כחצי שעה בתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות. 

 
               
הגענו ליעד ובני הבית נהנו עד מאוד surprise

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה