26 באוקטובר 2009

סיור סליחות בירושלים


המקום הכי "אין" היום נמצא ברובע היהודי בירושלים . צריך לראות כדי להאמין, בשעה שתיים בלילה המקום עמוס כאילו שתיים בצהריים ....
הבת הצעירה יצאה לסיור סליחות בירושלים והחלטנו ,אני ובן זוגי , להצטרף לסיור. שני ילדים בוגרים לנו ולא ליווינו אותם לסיור הזה - הפעם תוך שיתוף פעולה מלא של הבת - מצאנו עצמינו עולים על האוטובוס בחמש אחה"צ בדרך העולה לירושלים.
כבר כשהגענו היה עומס אך זה הלך והתגבר ככל שנקפו השעות ....קבוצות קבוצות הלכו בשבילי הרובע, בסמטאות המצויירות ,בשירה וחלקן אף בריקודים.
באחת מתחנות ההדרכה "הופיעו בפנינו הנערים" - חולקו שירונים ובליווי קלרינט וגיטרה שרנו שירים כמו "שמע ישראל,אלוהי" ואחרים אשר הלהיבו את הקבוצה .מאותו רגע לכל אורך הדרך,גם כשנגמר המופע, לא פסקנו  מלשיר בקולי קולות.


בהמשך הסיור התיישבנו למנוחה קצרה בכיכר בתי המחסה , הכיכר המרכזית של הרובע. פגשנו יהודי קשיש אשר העיר את האנשים לסליחות ....הילדים נשארו פעורי פה ... אה,כן, זו היתה המחזה .


כאן אנו מגיעים ללב ליבו של הרובע , הכותל המערבי ,אך לפני הכניסה אליו הגענו ל"מרכז שרשרת הדורות" . בתוך מנהרה העשוייה חדרים חדרים ,במעמקי האדמה, מוצגת שרשרת הדורות של העם היהודי על שלל חוליותיה. באחד מהחדרים ישנה רצפת זכוכית שדרכה רואים שרידים של בית ראשון ושני. בחדרים ישנם מוצגי זכוכית אשר מסמלים את הדורות - בחדר אחד ישנם אבות האומה ושניים עשר השבטים. בחדר אחר שישה עמודי זכוכית מנותצים המסמלים את השואה . בחדר נוסף קיר זכוכית ובו חקוקים שמות המגנים על ירושלים . כל מוצגי הזכוכית מלווים במשחקי תאורה וקול מדהימים אשר נותנים חוויה מרתקת. סיומה של הדרך במרפסת המשקיפה על רחבת הכותל.
לרחבת הכותל הגענו לאחר השעה 23:00 - הרחבה היתה מלאה בחלקה. בחצות לא ניתן היה להכניס סיכה לאזור .ככה זה נראה ...


בקיצור, מדהים.
בשעה שתיים בלילה פילסנו את דרכינו במעלה הרובע לכיוון שער יפו וחניון קרתא כאשר מולינו ממשיך זרם המבקרים לשטוף את הדרכים המובילות לכותל. הפקקים באיזור היו מדהימים, כאילו מדובר בצהרי היום.
זה המקום לבקש סליחה מכל מי שפגעתי בה/בו במודע או שלא במודע ומי ייתן והשנה הבאה עלינו לטובה תביא איתה רק בשורות טובות - לכל אחד כפרט,לכולנו כעם .
מי ייתן וגלעד ישוב הביתה במהרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה