9 באוגוסט 2013

מאפונס בריאות

בתהליך שאני (ומשפחתי) עוברת בחצי השנה האחרונה הגעתי למחוזות שבחיים לא הייתי מאמינה שאגיע. מעבר ליתרונות של הורדת 31 ק"ג יש גם שינויים משמעותיים נוספים.
ספורט....אני, בטטת הכורסא הידועה, עושה ספורט ואפילו , לא תאמינו, נהנית מזה. אני, בטטת הכורסא הידועה, הולכת לחדר הכושר במלון בעת חופשה בברלין...מי היה מאמין? 
שינוי נוסף מתרחש בעולם המטבח - הכנת מתכונים בגרסתם הבריאה יותר. כאן אני חייבת לפרגן לבלוגר שממנו אני לוקחת הרבה מתכונים - מתי ב. למתי מתכונים רבים ומגוונים על טהרת המרכיבים לתזונה נכונה ובריאה.
בכל התהליך הזה לפעמים בא משהו מתוק, משהו טעים אך כזה שיש בו גם ערך מוסף....כאלו הם מאפינס הבריאות...טעימים, מתוקים, עשירים בברזל, מגנזיום,סידן וסיבים תזונתיים. 
את המתכון קיבלתי מהדיאטנית שלי - במקור הוא מיועד ל- 12 מאפינס גדולים אך אני הכנתי 12 קטנים (כדי שלא אזרוק הרבה...אני מצליחה לאכול רק חצי מהקטן) ו- 9 גדולים ...

מאפינס בריאות ושובע 

2+1/4 כוסות סובין שיבולת שועל
1 כוס אגוזי מלך קצוצים
1/2 כוס צימוקים
1+1/4 כוס חלב
2 ביצים
2 כפות שמן זית או קנולה (שמתי קנולה)
שקית אבקת אפייה 
1/4 כוס סוכר דמררה או דבש/מולסה/סילאן (שמתי דמררה)
מעט קינמון 
לערבב לתערובת אחידה את כל החומרים ולצקת לתבניות המאפינס
לחמם תנור ל- 200 מעלות ולאפות 15-17 דקות (צריכים להיות מעט לחים).
המאפינס טובים בהקפאה ....כך שיש לי זמין כשארצה. 
טעים לי....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה