8 בספטמבר 2014

שיט ב- Norwegian Epic

תחילתו של מבצע צוק איתן תפסה אותנו בעיצומן של ההכנות לטיול/ שיט שחלמנו עליו כל כך.
הטיסה תוכננה ליום חמישי ודובר על תחילת הפסקת אש בסופ"ש... ההתלבטות היתה גדולה אך בסופו של דבר החלטנו לטוס .....אבל לחמאס היו תוכניות אחרות ואת מרבית הימים בילינו בניסיונות קבלת מידע וטלפונים לארץ...למה נסיונות? כי בלב ים אין קליטה או רשת אינטרנטית זמינה (כלומר, יש ...בתשלום מופרז לספינה).
ובכל זאת ולמרות הכל נהנינו משיט מדהים, ביקורי הצצה למקומות מיוחדים, אז בואו נתחיל.
בחרנו לשייט ב - Norwegian Epic  במערב הים התיכון , שיט שאינו כולל את טוניס, שיט בסגנון ה- free style ולכן אין צורך בבגדי ערב מהודרים, מה שבהחלט מתאים לנו מבחינת אופיינו .
 עלייה לספינה - ישנן שתי אפשרויות : הראשונה בברצלונה והשנייה ברומא. אנחנו  התחלנו בברצלונה המדהימה- זו הפעם השנייה שלנו בעיר והפעם ניצלנו אותה לאתרים שלא הספקנו בפעם הראשונה ולשופינג מדהים. על הבילוי השני בעיר תפורסם רשומה נוספת בעתיד.
לעומת רומא שבה עיר הנמל רחוקה מהעיר כשעה וחצי נסיעה ,בברצלונה הגישה לטרמינל ההפלגות בעיר קלה ופשוטה - לקחנו מונית מהמלון שהביאה אותנו לטרמינל ההפלגות תוך מספר דקות....ושם היא היתה במלוא גודלה
רק עצרנו וכבר ניגשו אלינו אנשי הצוות לאיסוף המזוודות - כל מזוודה סומנה מבעוד מועד בתגיות שהודפסו (בבית) ועליהן שם הספינה ומספר החדר. המזוודות יגיעו בהמשך אל החדר. מומלץ לארוז בתיק קטן דברים נחוצים כגון בגדי ים, ספר וכו' כי המזוודות יכולות להגיע כעבור מספר שעות (אנחנו קיבלנו אותן בשתיים). אולם רחב ידיים, מילוי שאלון בריאות קצרצר (נושאו המרכזי מחלות חום ומעיים), וצ'ק אין מהיר.
הצ'ק אין לספינה אמור להתחיל בשעה 12 ...אנחנו הגענו שעה קודם, מתברר שהתהליך כבר החל וכך נמנענו מתורים ארוכים.
בהתרגשות עלינו לספינה ...אנשי הצוות במדים הלבנים עומדים בכל פינה ומסבירי פנים. הגודל....הו, הגודל ....
החדר ....אנחנו התפנקנו ....לקחנו חדר עם מרפסת ולאלו שאומרים שאין צורך במרפסת נספר מיד שמלבד התענוג של שתיית קפה הבוקר בנוף קסום של לב ים וצפייה בזריחה (אתם זוכרים שאני ממשכימי הקוםsurprise) היא שמשה אותנו לייבוש הכביסה....

בספינה כ-30  אפשרויות לסעוד - החל מחדר אוכל בסיפון העליון שהינו מזנון אין סופי במגוון סגנונות ואני...רק מלראותו שבעתי, וכלה במגוון מסעדות כגון ברזילאית (שבה יש תוספת תשלום) , תאילנדית- סינית , איטלקית ועוד . בואו נגיד כך ש...להיות רעבים אין סיכוי... חלק מהמסעדות פתוח 24 שעות ללא הפסקה. את ארוחות הבוקר שלנו אכלנו בסיפון העליון ב- The Garden cafe, מול נופיו הקסומים של הים ובארוחות הערב החלפנו מדי יום מקום ...כך אכלנו בחדרי האוכל שבהם ישנו תפריט מוגדר (ושונה) ובהגשה, אכלנו במסעדה הברזילאית שהיתה מצויינת (Moderno) , ארוחת ערב באוהל הקרקס ועוד.
מתחמי קזינו, אולמות קולנוע, באולינג, הפעלות שונות לגילאים השונים.....סחרחורת .....אין רגע דל.
הופעות בספינה - בכל ערב ישנו מגוון הופעות במקומות שונים (האודיטוריום, פאבים) כשחלקן מבוקש מאוד וכדאי להזמין מקומות מראש. אנחנו ראינו את ה- Blue Man Show - חביבה למדי אך לא WOW ...ילדים נהנו מאוד ...
בנוסף היינו בהופעת קאבר לשירי דיאנה רוס ופרינס והופעה נהדרת בערב מחווה ללהקת ה- Beatels שנערך באחד הפאבים. בערב אחר היינו בהופעה/ארוחת ערב של אקרובטיקה - באוהל הקרקס. הזמנו מקומות מועדפים והיינו בקומה העליונה וכך נחסך מאיתנו הנסיונות השונים לשיתוף במופע.
מכיוון שעלינו על הספינה בברצלונה תחילתו של השיט היתה בהפלגה של יום וחצי במרחבי הים , ימים שנוצלו למנוחה בצד הבריכה. אפילו אני עם הקוצים במקום שבו נהוג לשבת נהניתי....בריכה, ג'קוזי, ספר טוב, מדי פעם משקה, אוכל ....בהחלט יכולתי להתמכר לחיים האלה.
מראה הבריכות מהסיפון העליון
ומבט מקרוב על מגלשת המים שפינטזתי לעשותה אך השתפנתי ברגע האחרון surprise
הספינה מפליגה בלילה ועוגנת בנמלי היעד בשעת בוקר מוקדמת וכך הולכים לישון בים וקמים בבוקר מול נופים קסומים.
בכל יעד עגינה יש אפשרות לסיורים מודרכים בדרגות קושי שונות, נושאים שונים. הסיורים אינם זולים ועלותם משתנה בהתאם לאורכם (חצי יום עד יום מלא).
העגינה הראשונה - נפולי
המראה שנשקף אלי מהמרפסת בעת העגינה, בשעת זריחה, היה מראהו של הר הגעש וזוב ....
תראו את הענן שהתיישב לו כעשן מתוך ההר
מזג האוויר ממש לא שיתף פעולה, השמים קדרו והגשם החל לרדת מיד כשעגנו בנמל ....מעצבן ביותר.
ניצלנו את היום על מנת להגיע באופן עצמאי אל האי קפרי. ביציאה עצמית לסיורים יש לתכנן את היום כך שנוכל לעלות חזרה על הספינה בזמן , ללא לחץ וכמובן לא בדקה האחרונה. להודות על האמת ...אותי זה מלחיץ ופעמים רבות מצאתי את עצמי מהרהרת מתי לחזור ....כזו אני cheeky
על מנת להגיע לקפרי יש לקחת את המעבורת - קניית הכרטיסים בדוכנים ברציף כאשר יש מספר חברות שיט. עדיף לקנות רק לכיוון אחד על מנת שלא להיות כבולים לחברת שיט ספציפית וללוח הזמנים שלה.
שיט במעבורת בים סוער אינו תענוג כלל ואנשי הצוות חילקו שקיות הקאה לכל דורש....שמחתי שלא אכלתי הרבה בארוחת הבוקרsurprise.
הגענו לנמל
מכאן לקחנו אוטובוס שמטפס ל- AnaCapri חלקו העליון של האי . הכרטיסים נקנים בסככה הנמצאת מעבר לפינה ביציאה מהנמל. שימו לב באיזה תור לעמוד שכן ישנו אוטובוס המגיע רק לקפרי עצמה ואינו מטפס למעלה. הדרך מתפתלת בנוף קסום אך גשום. יצאנו לטייל בסמטאות הכפר, ללגום קפוצ'ינו באחד מבתי הקפה הקטנים הפזורים בין הסמטאות.
אוטובוס נוסף מביא אותנו אל Capri עצמה (הפעם קניית הכרטיסים נעשית באוטובוס עצמו).

אכזבה קלה נרשמה כשבגלל מזג האוויר לא יכולנו לשוט למערה הכחולה או לעלות עם הרכבל לתצפית. את הדרך למטה, לנמל, עשינו ברגל, בהליכה נעימה בין סמטאות האבן ומליון המדרגות (החלקלקות מהגשם, יש לומר) .
עגינה שנייה - רומא ....נמל Civitavecchia
ברומא כבר היינו פעמיים ולכן ויתרנו על הנסיעה (הארוכה, יש לומר) לרומא והסתובבנו לנו ברחובות עיר הנמל החביבה הזו .

לילה נוסף והנה אנחנו ב- Livorno שם כבר לקחנו סיור מודרך לחמשת הכפרים ( The Cinque Terre). כפרים ציוריים צבעוניים, את חלקם פגשנו מקרוב ומיעוטם מרחוק, מהמעבורת. המדריך היה איטלקי דובר אנגלית מעולה שהיה בקי בניואנסים הקטנים של החיים והטיול איתו היה חוויה.
חמשת הכפרים הקטנים הוכרזו כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו והטיול בהם הוא כמו בתוך ציור. ההתניידות ביניהם כוללת אוטובוס, סירות, רכבת ומעט הליכה רגלית .
יורדים ברגל במשעול האוהבים אל תוככי הכפר הציורי Manarola

עוצמתו של הטבע, הים, הצוקים והגלים מכים בחוזקה . צבעיו של הים הנעים מכחול עמוק, לטורקיז , הקצף הלבן הנשבר על הסלעים השחורים ....מהמם.

את העצירה המרכזית של היום עשינו על חופי Monterosso
הליכה רגלית קצרה אל תחנת רכבת שנראית שנשארה אחורה בזמן, בקושי חמש דקות נסיעה ואנחנו חזרה באוטובוס שחיכה להחזירנו לנמל.
יום מהנה נוסף הגיע אל סיומו, חוזרים אל ה- Epic  ובילוי הערב התחיל.
ויהי ערב ויהי בוקר והנה אנחנו עוגנים בקאן Cannes
הפעם הצטרפנו לסיור שיוצא לניס ומונקו. תדרוך קצר ויצאנו לדרך . סיור עם האוטובוס ברחבי קאן
הנה התיאטרון עם השטיח האדום (נמצא בשיפוצים)
ויצאנו לכיון ניס , הנופים בדרך ....
סבוב קצר בעיר
ובעיר העתיקה שם נמצא גם ביתו של פגאניני
השוק

והנה אנחנו בדרך למונקו , הנסיכות הקטנה והמרשימה. הנופים בדרך עוצרי נשימה

ואז היגענו ....המרינה המדהימה על כל היאכטות הענקיות
הארמון על שומריו - חילופי משמרות , מהירים ביותר, בשעה 13:00 ....תמצמצו ונגמר cheeky
קברם של גרייס קלי והנסיך רנייה
ואיך אפשר בלי רובע מונטה קרלו על שלל בתי הקזינו ומכוניות הפאר שלו, מלון פריז המפואר
והנה הוא הסבוב המפורסם של מרוץ הפורמולה 1
יש עוד כל כך הרבה במונקו אך ריחמתי עליכם .....
הסיור במונקו מגיע לסיומו וחייבת לומר ש....הפעם המדריכה היתה לא מן המשובחות וזה בלשון המעטה. גברת צרפתיה שהאנגלית איננה הצד החזק שלה . מזלינו שהכנו שיעורי בית וכך ההסברים היו מיותרים.
יום השיט האחרון הגיע ואנחנו עוגנים בפלמה דה מיורקה. פוקחים עיניים בבוקר וזה הנוף הנשקף ממרפסת התא
סיור בעיר מביא אותנו אל הארנה המפורסמת
אל המצודה בראש גבעה עם הנוף המדהים
נסיעה קצרה מביאה אותנו אל כפר בהרים - Valldemossa
בדרך עוד מנופי העיר
חוזרים לספינה ...הלילה האחרון ....מחר עגינה בברצלונה ופרידה משיט חלומי.
ומה חשבתם? שלא תהייה תמונת שקיעה אחת לפחות .....
וקיפולי המגבות שחיכו לנו יום יום בחדר
ארגון הירידה מהספינה מדהים - אנחנו קובעים את שעת הירידה לחוף....ישנה ערימת תוויות צבעוניות המחולקות לפי שעות וכל צבע מסמן שעת ירידה מהספינה . את התוויות שמים על המזוודות אותן מניחים בלילה במסדרון והן נאספות על ידי הצוות ומורדות מהספינה בזמן הנקוב. כמובן שניתן גם לרדת עצמאית עם המזוודות כשרוצים (אה, לא בדיוק ...עד שעה 10 יש לפנות חדריםblush​).
** נושא הטיפים - החברה גובה סכום של 12 דולר ליום לאדם כטיפים ....לא מעט, בלשון המעטה, והסכום נגבה בתשלום הסופי ביום הירידה מהספינה. ניתן לבקש לא לחייב ....
באופן אישי נתנו לסטיוארט החדר שלנו ביום העלייה לספינה סכום יפה ובנוסף שילמנו את הטיפים בסיום כמקובל...נכון, התלבטנו אם להוריד מהחיוב אך החלטנו כן לשלם בעיקר בגלל שביעות הרצון שלנו .....
חזרנו לעוד 3 ימים מדהימים בברצלונה ועל כך ברשומה הבאה .