6 באוקטובר 2014

המבורגר עדשים

בחיפושים המתמידים אחר פתרונות צמחוניים בעלי ערך מוסף לקטניות ולעדשים יש מקום חשוב בעולם התזונתי. 
ולמה שאחפש פתרונות צמחוניים? מודה באשמה ....אני לא הופכת לצמחונית/טבעונית ויסלחו לי מראש כל העוסקים בעניין, אבל יש לי בת צמחונית כבר 10 שנים ועבורה אני מנסה להתחדש מדי פעם במתכונים שונים ובעלי ערך תזונתי ראוי. 
הפעם הלכתי על המבורגר צמחוני המכיל עדשים וכל טוב ירקות שראיתי  אצל מישהי בשם עדי והנה אני משתפת אתכם בטעים הטעים הזה
אז ככה 
1 כוס עדשים ירוקות מושרות חצי שעה במים רותחים (התכנון המקורי היה להשתמש בעדשים המבושלות של סנפרוסט אבל אז גיליתי ש...אין לי בבית)
1 תפוח אדמה מגורד 
1 בצל מגורד
1 קישוא מגורד
2 גזרים מגורדים 
שום כתוש עפ"י הטעם
את כל אלה לבשל במים יחד עם העדשים לאחר השרייתם עד שכל העסק מתרכך. 
לסנן , אני ריסקתי חלקית את התערובת ולהוסיף:
6 כפות קמח 
2 ביצים
מלח, פלפל, כמון, 
לערבב היטב - אם התערובת דלילה מדי להוסיף עוד קמח. 
ליצור קציצות (אני נעזרתי ברינג) ולטגן. 



אז "המבורגר" יש ואיתו חייבים גם לחמניות ...אבל אין בבית ושליחת שליח לסופר לא העלתה דבר ...אז לא נכין לבד? 
הכנתי ....ועל כך ברשומה הבאה (סבלנות).cheeky




מהכמות הזו הכנתי 9 יחידות (הגודל הוא הקובע)
והערך התזונתי של כל יחידה (רק הקציצה, ללא הלחמניה)  הינו 

סימון תזונתילמנה\יחידהל-100 גרם
קלוריות (אנרגיה)11088
חלבונים (גרם)54
פחמימות (גרם)1915
שומנים (גרם)21
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכון
עלולה להיות סטייה בנתונים.
בתיאבון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה