17 באפריל 2015

כריך שכולו טוב

כריך...סנדוויץ....מאכל מהיר שנלקח מדי יום מיומו ע"י מליוני אנשים לבית הספר/עבודה/ארוחה קלה. מחקרים שבוצעו גילו ש- 70% מהישראלים צורכים כריכים מדי יום ו- 90% מהם צורכים אותם מחוץ לבית. 
הפיתרון המהיר של כריך עם שוקולד, ריבה הוא פיתרון אך לבטח אינו מזין ובריא.
ישנם טיפוסים ממהרים וישנם המשקיעים ...אלו שיכינו כריך לתפארת ....
אני....אני טיפוס של שניהם ...ממהרת אך משקיעה surprise
זה לא סוד שבשנתיים האחרונות עברתי תהליך של הורדה משמעותית במשקל (כן, 46 ק"ג אינם הולכים ברגל) ושינוי מחשבתי כולל לגבי התזונה ומרכיביה. 
כן, וגם אני מכינה לעיתים לעצמי כריך כפתרון לארוחה או ארוחת ביניים אך הכריך נעשה מתוך אהבה וכבוד לגופי, מתוך מודעות . 
אז תשאלו מה אני מכינה? 
ראשית אני משקיעה בלחם - לחם מחיטה מלאה, לחם שיפון וכיום הלהיט החדש אצלי בבית לחמי מחמצת ביתיים. לחם מחיטה מלאה תורם לשובע ממושכת יותר. 
מורחת על הפרוסה טחינה משומשום מלא (ולפעמים אפילו טחינה גולמית) , מעל פרוסת עגבניה חתוכה דק , מלפפון ירוק חתוך דק
כעת 2-3 פרוסות פסטרמה - אני קונה את פסטרמת זוגלובק שהיא דלת שומן ( 1%-2%) ועשירה בחלבון (כ- 16 גרם חלבון), כאשר בכל פרוסה יש כ- 25 
קלוריות. 
סגירת הכריך. 
את הכריך המצולם הכינה ביתי שהיתה רעבה ופינקה את עצמה ....





המסר שלה היה ...טעיםםםםםם
יאמייייי
ליאורה חוברה דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של זוגלובק מנדבת טיפים להכנת כריך טוב יותר
1. העדיפו לחם מקמח מלא שתורם לתחושת שובע ולעיכול תקין. 
2. במקום חומוס או מיונז בכריך להחליף מדי פעם לחרדל או למיונז דל שומן.
3. למלא את הכריך בירקות - ויטמינים, מינרלים והרבה בריאות.
4. להחליף את הגבינה הצהובה או החביתה בפסטרמה דלת שומן - חלבון איכותי וטעים. 
ואתם? איזה כריך אתם מכינים? 
שתפו אותי ברעיונות 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה